Aleppo's Fall
When the Arab Spring reached Syria in 2011, Nizam Najjar, a Syrian now living in Norway, thought the rebels would quickly oust President Bashar al-Assad. But the peaceful protests were brutally suppressed, and the once united rebel movement fell apart. Najjar returns to Syria to investigate why the rebels are failing in Aleppo, the city of his birth. Embedded with the rebels and a local cameraman, he risks his life on the front. In the heat of battle, he discovers how danger comes not only from the outside, but also from within, as two rebel leaders operate opposing strategies. In meetings, during a ceasefire, at a party and in the midst of fighting, it becomes only too apparent that there's no brotherhood among the rebels. How can such a divided group defeat a leader who appears to be able to draw on inexhaustible resources from outside the country?