Det Perfekte Menneske
Based on wishful thinking this film directs its spotlights at 'the perfect man', who could be a perfect role model for the liberal Dane who is driven by a desire for ultimate beauty. The film reflects the zeitgeist of the sixties not only in its subject, but also in its search for a new cinematic language. The main character is played by Claus Nissen, who appears in many films by Jorgen Leth and who is used by the filmmaker as his alter ego.