Am I the Skinniest Person You’ve Ever Seen?
“Hey, let’s go on a diet together.” This was the plan of the Canadian sisters Eisha and Seema. But while Seema eventually stops—and finds her way back out of the rabbit hole, we learn from the voice-over—Eisha Marjara, the film’s director, continues.
Anorexia leads the adolescent to the brink of death. At her lowest point, Eisha is interviewed on camera and asks the tragic question that decades later will become the title of this painful short documentary.
Using archive footage and photos, the director takes the viewer back to her youth in a Sikh family in a small village near Quebec. In a tightly executed, lyrical and playful form of auto-ethnography, she writes a tender letter to the troubled girl she once was.