Noosfera
Sociology professor Nicolae Dumitru believes strongly in true love. So strongly in fact that he has devoted his entire life to expounding his theory, which he calls Noosfera. His own scientific research, which he has chalked beautifully onto large sheets of paper, forms the foundation for his conviction that now, after four billion years, the spiritual era is about to dawn. From now on, society will develop solely in line with human need - and love will prevail. The fact that he has been largely unsuccessful in putting his theory into practice in his own life leaves him unfazed. Directors Ileana Stanculescu and Artchil Khetagouri accompany Dumitru to the classroom where he speaks to a handful of students, and also to the chaotic apartment he shares with his wife and ex-wife. The filmmakers bring a great sense of atmosphere to the scenes showing the peculiar situation that Dumitru has created and its consequences for his everyday life, and they are by no means neutral in their approach. They are quite happy to fire off questions at their subject, managing to get to the underlying motives of everyone concerned as well as bringing out the phenomenon that is Dumitru.