Metallica: Some Kind of Monster
Heavy-metal band Metallica submits to intensive group therapy…. If rock movies are supposed to combine hyped-up, head-banging concert footage, crotch-grabbing, tell-all interviews, and fly-on-the-wall exposés, then METALLICA: SOME KIND OF MONSTER is a daring and different new spin on the genre. It brilliantly documents an almost unbelievable conceit. The members of Metallica, the most successful heavy-metal band in history, submit to two years of intensive group therapy to work through conflicts in their 20-year relationship. They finally give birth to one of their best albums, St Anger and embark on their first world tour in 4 years. Destined to become a rock & roll classic in the vein of DON'T LOOK BACK and GIMME SHELTER, METALLICA: SOME KIND OF MONSTER is an epic, intimate and spectacular coming-of-age journey, appealing not only to the Metallica fans worldwide, but to anyone interested in the creative process and the complexity of human relationships.