Moody is an Iranian doctor living in America with his American wife Betty and their child Mahtob. Wanting to see his homeland again, he convinces his wife to take a short holiday there with him and Mahtob. Betty is reluctant, as Iran is not a pleasant place, especially if you are American and female. Upon arrival in Iran, it appears that her worst fears are realized: Moody declares that they will be living there from now on. Betty is determined to escape from Iran, but taking her daughter with her presents a larger problem. Hollywood version as a counterpoint to WITHOUT MY DAUGHTER, that tells the story of Moody (Dr. Sayyed Bozorg Mahmoody).