Disarmed
Games are making increasing use of motion control technology. In the past, you clicked your mouse or a button on the console to control your Super Mario or Sim; then Wii Sports made it possible to control the game using your own body. Now, when you use the latest Oculus VR gear you have to give permission to share data on your physical movements with Facebook.
Artist-researcher Alexandra Barancová, artist-developer Jae Perris, and interactive design studio Moniker are together exploring how to engage with the virtual world when the very movements we make have become commodities.
This interactive VR project is part of their research, playfully showing how VR is inextricably linked with the human body. The visitors’ own flailing arms and waving hands become part of a virtual sculpture of limbs that’s constantly changing shape.