City Edition
Alan Berliner's unremitting attempts to bring order to his world drive him to juxtapose the most divergent images and sounds in his experimental short films. His creative logic is enticing and stimulating. In the black-and-white film the images of are the starting point for a journey through wars, a state funeral, baseball, political demonstrations, parades, a marathon, a blaze, a flood, factories, and a man discarding his newspaper. Berliner edits and manipulates his base material, in this case from old newsreels and feature films, until time, place and meaning loose their common references and tumble about each other in a new context, over an equally associative sound layer.