The Redemption of General Butt Naked
Butt-naked Joshua Blahyi is a living legend in Monrovia, the capital of Liberia. Over the course of the 14-year civil war, this nude warlord fought a terrifying and bloody battle in which he claims to have been responsible for some 20,000 deaths. He believed that his nakedness gave him spiritual powers and made him invincible. After the war, Blahyi converted to Christianity, started a family, and became an active evangelist. The camera follows this former general as he leads church services and visits victims - who variously respond with stoicism, emotion, and fear. It sometimes leads to absurd scenes, such as when we see this war criminal pushing his wheelchair-bound victim through the streets. The film also sketches a portrait of daily life following the civil war in Liberia, where citizens come face-to-face with bloodthirsty former warriors on a daily basis. Locals can barely believe their eyes when they see the general preaching on the streets about God and forgiveness. In individual interviews, relatives of victims and others get a chance to speak. Some of them are suspicious of Blahyi's transformation. Is his remorse and conversion genuine? Does he really want to do something for Liberia by taking care of his former soldiers? And how far does his loyalty really extend?