Drift
It’s 2024, or—time doesn’t actually matter so much—2529: an octopus as narrator, old dikes that once formed the contours of land. In a generative audio experience, a podcast that is not a podcast, Drift connects rising sea levels and the climate crisis to the rise of AI.
This story world combines the imaginary with factual sources, such as the IPCC climate report and real-time weather forecasts by the Dutch meteorological institute. In a distant future, society has learned hard lessons from environmental neglect. Due to pollution and rising sea levels, the Netherlands, such as it once was, no longer exists. The waters have now been injected with AI. A techno-liquid environment serves as a living repository of knowledge, merging ancient wisdom with futuristic insights. Technology and nature combine to create a new reality that the listener can drift through.