Jimi Plays Monterey
When Jimi Hendrix did a concert at the Monterey pop festival in California in 1967, most visitors were not prepared for what was to come. His nickname ‘the wild man of rock’ had not yet become fully adopted. Between that memorable performance and his early death in 1970 he grew into the legend, that since then is known as one of the greatest guitar players of all times. The film contains footage, never shown before, of the events preceding the show at the Monterey pop festival, and follows the still young Hendrix during his stay in England, where he is putting together a band. Pennebaker also laid his hands on some old tapes from Hendrix‘ estate. The guitarist plays some of his most successful songs and a few covers, including his now world-famous version of ‘Wild thing’ and his version of Dylan‘s ‘Like a rolling stone’.