Camilo
Camilo Cienfuegos is a famous guerrillero and one of the heroes of the Cuban revolution. Using his passionate and vital letters as a basis, this documentary shows various aspects of his life, particularly his development as a revolutionary. 'The hero of Yaguajay' proves to have a strong personality with a few weaker sides. This film includes some footage on Ché Guevara, recalling Camilo Cienfuegos, and images of a massive memorial parade. They are accompanied by tape-recorded fragments from Camilo Cienfuegos's shaky and emotional final speech on 26th October 1959.