The Good Postman
In an almost deserted Bulgarian village on the border with Turkey, known for centuries as “The Great Gate,” there are only 38 voters left. Among the candidates running for mayor is Ivan the postman. He has come up with an unconventional and generous-minded plan to breathe new life into his village. Since the times of the Roman and Ottoman Empires, refugees have been entering Europe through this “gate.” So why not offer the passing Syrian refugees a home and a new beginning in the empty village? Ivan’s main rival is against the idea, and it’s not entirely clear what the incumbent mayor thinks. The film follows the three candidates’ campaigns as they attempt to appeal to their elderly electorate. In this tragicomic portrait of a sleepy village that suddenly finds itself at the center of current affairs, we see how the villagers’ fears and worries compete with their hope and compassion.