Choice and Destiny
In this film director Tsipi Reibenbach introduces her parents. Yitsak and Fruma are both survivors of the Holocaust. Originally they are from Poland, but since 1950 they have been living in Israel. Until their daughter wanted to document and preserve their history, they had never spoken about their life in the concentration camp. Sitting in front of the camera their stories reluctantly come out. Yitsak tells candidly about his gruesome experiences in Auschwitz-Birkenau and Mauthausen. He is the only survivor of the people that worked in the crematorium and gas chambers of Mauthausen. Fruma, who lost her entire family, keeps quiet until late in the film. The registration of the couple's daily life is done exceptionally well: from the care with which they prepare their traditional meal to the contact with their grandchildren.