Mieko
This documentary\i \i0 examines the feeling of rootlessness by filming a bus journey to an unknown destination, undertaken by a woman in mourning. The camera records the sorrow on her face and how she agitatedly smokes a cigarette as she stands in a doorway, waiting for the bus. For a long time, it remains unclear where she is and where she is traveling to. Is she in a city in Japan? The Middle East? It could even be Southern Europe. The answer is revealed when another passenger says a few words in Greek. Clad in a black hat, the woman seems unaware of the camera during her short journey on the bus. Other passengers look around curiously, but they ignore the weeping woman. After a little while, the woman gets off and makes a quick dash for another bus. It is still raining. In Malakasa -- the titles inform us -- the woman alights and hurries, singing, to a cemetery, where we find out who she is crying for.