The Echo
Everyone in the family has to work hard in the remote Mexican village El Eco, but the people we follow most closely are the youngest ones, especially the girls. With Monse, we learn how to get grandma into the bath, with Luz Ma, how to harvest corn, and with her little brother Toño we learn that you can just leave the dirty dishes for your sister.
The tone of this understated meditation from a feminist perspective is characteristic of the director: it is sensitive and modest, but no less critical for that. And it is pervaded by a sense of reverence for the mystical landscape of northern Mexico.