In California
A tribute to a tormented love story by the young French filmmaker Charles Redon, who adores and constantly films his girlfriend, an ambitious professional ballerina named Mathilde Froustey. Mathilde eats, trains and sleeps while Redon acts as her assistant. He is fascinated by her physical form and her discipline until he finds out that she is abusing her body. This completely changes the way he sees her: in his eyes, she is transformed from an admirable dancer into a dance-obsessed person with no mercy for her own body. When she starts to avoid him and no longer wants to cooperate with the film, Redon becomes obsessed with the issue that has become a taboo subject in their relationship. Made up of private recordings, the film concentrates on the time surrounding the French couple’s move to San Francisco, where Mathilde is pursuing a career as prima ballerina. Redon uses many different camera techniques to document his life with Mathilde in diary style – from a spy cam to a camera mounted on a selfie stick and a drone. He also delivers poetic commentary with enchanting images of jellyfish, a heron and a crocodile.