The End of Wonderland
American transgender adult performer Tara Emory has been working for years on her “trans sci-fi porn epic” Up Uranus. With almost no budget but an inexhaustible supply of creativity, she builds her own impressive retro-futuristic sets and “testostrobots”—all with a clear nod to low-budget 1950s science fiction and lots of fun sex.
The short extracts from Emory’s magnum opus are among the highlights of this unhurried portrait. The filmmakers followed her for several years, capturing everything from her hairline operation in Mexico to colorful photo shoots for her porn site, and a conversation with her mother. All the while, Emory’s focus is on shaping her life on her own conditions—as a sex worker, trans woman, filmmaker, costume designer, set designer, comic strip artist, and more.