Salesman
As is often the case in the Maysles’s observational work, the film is character-driven. The men travel from Boston to Miami, from customers’ living rooms to cheap motel rooms where they spend their time playing cards, bragging about sales, or recounting the time one of them found himself hawking Bibles in a Muslim neighborhood.
Surreptitiously, Salesman (1969) is also a portrait of 1960s America—of an identity that’s rooted in Christianity and consumerism, and entwined with a sales pitch that’s steadily losing its appeal.