Tri-ger
In this trilogy, the filmmaker sketches his turbulent family history -- heavily influenced by experiences on the battlefields -- on the basis of three stories. The first part tells the story of the filmmaker's proud grandfather, who heard that his wife had been admitted to the hospital on the same day he shot an enemy dead. She gave birth to a son -- the filmmaker's father. The story of the second generation takes the form of a dance film about the fallen heroes of the nation. The filmmaker was named after one of these heroes, his uncle, who gave his life for the cause; now it is up to the next generation to honor the names of the fallen. In the third and last part, the director sits behind his drum kit, playing a strict military march with venom. In doing so, he mercilessly destroys the pride of his mother, who brought him up alone as his father died young. Her son wants to fulfill his military service with the Special Forces. She is against this, but eventually agrees. They never discuss it, until he is awarded a medal for saving a comrade. The filmmaker's mother cries, even though he doesn't want her to.