Landschappen waar niemand van weet
Melle van Essen made a portrait of his great-uncle, the controversial painter Melle Oldeboerrigter.
Van Essen talks with Oldeboerrigter's sister and her husband - the filmmaker's own grandparents -, with the painter's widow Puck, and with Marth, who was his life partner for years. Their memories evoke an image of a colourful man, inconsistent, pessimistic, exuberant, and elusive, but foremost uncompromisingly dedicated to his work.
In the fifties, Melle Oldeboerrigter's paintings and drawings were still labelled obscene by the musea that excluded his works. Van Essen compares these works - the way of looking they reveal - with his own. Melle Oldeboerrigter said this in an interview in 1972 :"You watch with your eyes, you see with your feeling."