Ibiza Occident
The original, local music of Ibiza and the electronic DJ sets that resound around the island these days could hardly be more different. The Spanish party island has gone from being a free-and-easy hippie colony to a place where the international jet set enjoy themselves thanks to a well-oiled entertainment machine. This film goes in search of the soul of this special island, and includes portraits of prominent visitors to Ibiza. What makes Ibiza such a magical place for them? One of the original DJs, a club owner, and an alternative-looking shopkeeper all agree on one thing: it used to be really special here, but the romance has made way for commerce. Fist pumpers - ravers who just jump up and down and spend money - have driven away the hippies, the owner of legendary club Pacha says. "Now, in our consumer society, they need a lot to have fun, because their own energy is not enough." Nevertheless, pragmatic young artists, DJs, go-go dancers, musicians and locals still feel very at home on the sexy island. Reflecting the island's different faces, the film also follows various themes: shots of beautiful nature contrast with overflowing clubs, state-of-the-art light shows and smoke machines, and sets by the featured DJs and musicians make up the soundtrack.