The Last Year of Darkness
Funky Town is one of the last safe and free places in Chengdu for free-spirited young adults. But that’s about to change, because the expansion of the subway means the club, which is already surrounded by a construction site, will have to go. The Last Year of Darkness captures the lives of a handful of regulars in scenes that switch from the lyrical to the intensely real.
We follow these young adults from the bleak daytime realities of money worries, family arguments and uncertainties, to euphoria in the darkness. In stroboscopic quick-cut scenes set to uplifting techno beats, we see the clubbers coming to life and dancing, flirting, kissing, drinking, smoking—till the inevitable moment when their dream world meets the shock of reality.