The Creator of Universes
Sixteen-year-old Juan has Asperger Syndrome. He also makes whodunits that he films, directs and edits himself at home. He dedicates a lot of time to these self-created crime stories, which are raw and filled with foul language. His grandmother—a small and frail 96-year-old—is his partner in crime and most important costar. She helps him create the dialogues and plays dangerous criminals with zest, even when it involves wearing a fuchsia wig. Juan’s older sister Mercedes filmed the unique way that grandson and grandmother interact and the role they play in each other’s lives: Juan forms the welcome diversion in the life of a very elderly woman, and she takes the fantasies of her grandson very seriously. For Juan, the films are an escape and a means to express himself. But with her health declining, how long can his grandmother continue to do this for her vulnerable grandson?