Limbophobia
Limbophobia opens with a dramatic quote from the book Will Grayson, Will Grayson: “I am constantly torn between killing myself and killing everyone around me.” This spiritual crisis in a dark border region forms the introduction to Wen-Yee Hsieh’s misty nocturnal world in which visitors finds themselves in twilight zones of existential terror.
The powerful black and white graphics making up this hallucinatory world blur the boundaries between the real and the digital, the solid and the ephemeral, the eternal and the temporary. What starts as a glance through a misty window on a storm-swept beach turns into a wild ride into increasingly unstable realities rocked by explosions and collapsing buildings. All this is accompanied by music that sounds like the slow breath of the collective unconscious.
The fulldome version of Limbophobia is having its world premiere at IDFA. Limbophobia can also be experienced in the VR version which is part of the DocLab Exhibition and the VR Gallery.