During the Sarajevo Filmfestival 'Beyond the End of the World', two people are followed with a camera: festival director Haris Pasovic and student of architecture Marijla Marketa. He has organized a well-attended festival in the heart of this city; she is one of the visitors. Accompanied by the sound of shellfire she watches movies by famous directors. We also see her in a more ordinary situation: at home with her father and sister. Her mother is dead. The film offers a very sincere and direct impression of the absurd situation in Sarajevo, where people are ignoring the hazards in order to see a movie, and where Maijla works in the garden, again accompanied by the incessant whizzing of grenades.