Wij Andriessen, een Hollands kunstenaarsgeslacht
For almost a century and a half, the musical heirlooms of Hendrik Andriessen and the artistic zest of the Andriessen family have had their own place in Dutch culture. The family-tree includes many famous names. Like Mari, Hendrik's brother, a sculpturer who is well-known as the maker of the resistance monument 'De Dokwerker'. Hendrik's children Jurriaan en Louis are major contemporary composers. The mixture of music-recordings, archive footage, and interviews in this film produces an attractive image of 'one century of Andriessen'. WIJ, ANDRIESSEN is more than an exceptional family history. In their diversity, the different generations represent a mirror of the political and cultural emancipation of Holland.