(Re)(Re)interpretation: Gold Town
The Japanese artist and filmmaker Shigeo Arikawa sets out to make viewers look in a radically new way and judge everything as if they have never seen it before. In previous work, he achieved this by breaking up images into pixels. The construction of a Kafkaesque work environment is his latest strategy to invite a fresh way of looking. We know what we see, but we actually have no idea what we’re watching.