Der Feldzug
"This nine-minute-long film-poem must be part of my body of works", Armando says. It was already an extensive oeuvre as it was: Armando paints, writes, sculptures, acts, and makes music. Above all, he is living in Berlin. This city, Germany in general and the prolonged effect of World War II play a central role in Armando's work. DER FELDZUG is based on authentic footage from wartime newscasts. However, the images have been distorted to such an extent that they can hardly be recognised. What is intended is an abstract rendition of war acts, dissociated from time and place. Self-recorded shots from today complement the existing material. Armando was already acquainted with Victor Nieuwenhuijs and Maartje Seyferth through an earlier project, the documentary armando, which participated in the IDFA competition programme in 1990.