The Unforgiving
In the two parts of The Unforgiving we witness the search of mother Desa and father Iliya (Serbs) for their missing son Mujo. A Muslim prisoner of war is said to know the place where the battered and assassinated boy was buried. The quest is interlaced with images of the siege of Srebrenica by srb militias. Besides, there are witness reports by Muslim and Croat survivors of an interrogation centre in Omarska. They describe the gross atrocities committed against the prisoners. The combination of Serb victims as well as aggressors reflects the complicated situation of this war. The notions of good and bad apply to all parties involved.