Happiness
Bhutan is one of the least developed countries in the world. There is barely any industry, and electricity was not commonplace until very recently. This meant that people led their lives without TV, let alone Internet. But both arrived at last in 1999, following an official announcement by King Jigme Singye Wangchuk. The advent of electricity was revolutionary for the tiny mountainside villages in this Himalayan kingdom. Peyangki is a dreamy and solitary eight-year-old monk who lives in the last village to get hooked up. In anticipation of this big event, Peyangki’s uncle decides to buy a TV set, which will take a three-day journey to Bhutan's capital of Thimpu. Peyangki will go along on the trip, his first foray into the big city. “Do you expect TV to make you happy?” asks the lama of the last five monks at Peyangki's monestery. The answer is a resounding “Yes.” The gorgeous shots of the scenery speak more than the people in this film, in which Thomas Balmès his tradition of being a silent witness to cultural developments around the world.