Little Hands
The fact that deaf children can chatter just as endlessly as hearing children is proven by this poetical documentary, made at a school for the deaf in Denmark. While the children communicate at great length with each other in sign language, director Anne Katrine Talks – an experienced interpreter for the deaf – provides a simultaneous translation through the voice-over. The children are surprisingly candid. For example, most of them say that they find it hard to talk with their parents, because the latter are not as skilled in sign language as they are. Whereas sign language is such a versatile language, as one of the children cheerfully asserts. You can really say anything you want with it.