Sisters
Two elder sisters on a bright green bench in a secluded, grey courtyard. One is talking, the other is silent. The eldest is grumbling to the filmmaker. That her sister refuses to exercise her hip, while she has just recovered from breaking it. That her sister refuses to help around the house and that she has to take care of her. That her sister balks at walking extra rounds, whereas that is imperative for her convalescence. The younger sister shows a timid smile and cautiously demurs. At one moment, she gets up and walks one round, leaning heavily on her walking stick. When she returns and asks for the keys to the house, she does not get them. ‘You haven’t walked enough yet’, the elder sister says. Years of family terror, visualised in twelve minutes of film.