Everyday Everywhere
A new perspective on the world and the eradication of clichés: this is the aim of the online media network Everyday Projects. “Ordinary people” from all over the world can upload photos of rough-and-ready moments from everyday life; from Latin America to Eastern Europe and from the Bronx to Iraq. This interactive form of street photography shows, for example, Afghan children at school, a man washing his horse in Morocco, traffic chaos at Tahrir Square in Egypt and children playing on swings in the Dominican Republic. An editorial panel makes a selection from the images submitted, which together form a flow of visual stories. In addition to individual images, there are now also series with an umbrella theme: “climate change” and “captivity.” Far removed from current affairs that can be so grim, the photos on this site often reveal the lighter sides of existence, with the aim of promoting greater understanding between people.