A Dinner with Frankenstein AI
Even 200 years after its publication, Mary Shelley’s Frankenstein still resonates. This brilliant story is a powerful metaphor for our collective anxieties about technology and its capacity to escape our control. Artificial intelligence activates those fears maybe more than any other technology ever has. So, what might happen if we invited AI to dinner?
Over the course of an intimate evening we dig deeply into the tensions between human and machine in an immersive, multisensory environment that mixes food, conversation and artificial intelligence. This interactive dinner experience is created by pioneers in storytelling and technology Lance Weiler, Rachel Ginsberg and Nick Fortugno, and presented in cooperation with the National Theatre’s Immersive Storytelling Studio and IDFA DocLab.