Nico-Icon
Nico was born in 1938 as Christa Päffgen. She was tall, blonde and slim, with a deep voice and big, strange eyes. 'The siren of the sixties' The Times called her at her death. It seemed that everyone who met her was enchanted by this gorgeous but bizarre woman. She associated with celebrities like Lou Reed, Jim Morrison, Jackson Browne and Andy Warhol. She played in films by Fellini and Philippe Garrel and she made records with The Velvet Underground. Filmmaker Susanne Ofteringer spoke with a lot of people who knew Nico, including her son, a boy who has the same curious eyes as his mother. The structure of the film resembles a collage of archive footage, music, photos and interviews, which gradually reveals the image of an intangible but fascinating personality.