The Grown-Ups
Anita, Rita, Ricardo and Andrés have been attending a school for children with Down syndrome for 40 years. After all this time, they are starting to tire of this safe, familiar environment. Now over 45 years old, some of them feel that working in the school bakery is no longer a challenge. They also yearn for freedom on a more personal level. Anita and Andrés are in love but still live with their families. They dream of finding a quiet place to be alone together, and they want to get married and raise a family. Sadly, the society they live in is not equipped to cater to their desire for more independence. In spite of the training they receive on becoming “responsible adults,” all four of them remain dependent on others to make decisions for them, much to their frustration. Director Maite Alberdi draws us into the microcosm of these four “young adults” through her intimate observation, free from commentary. A moving – and at times confrontational – portrait made with great compassion and a sharp eye for composition.