The Great Liberty
It is almost too sick to be true: Jan Settfurs was killed by his young lover Florian in his own home, while his mother sat watching. Shocked by this bizarre, tragic news, Jan's son Klas Ehnemark traveled to Germany, where his father had spent most of his life. Jan had emigrated out of restlessness: he had always had problems with settled, middle-class life. He preferred to stay forever young - partying, drinking and practicing free love. Based in his father's house, Klas tries to arrange the pieces of the puzzle of Jan's life into some kind of order. How did his life come to end so tragically? Was he too much of an optimistic bon vivant to recognize threats? And what about his sexual preferences? Klas recorded his reconstruction with Swedish documentary filmmaker \'c5sa Blanck, although in terms of style the film feels like a hard-living, empathetic personal documentary. Filmed entirely from Klas's point of view, supported by nostalgic home videos, footage of his father's lonely travels, excerpts read out loud from his diary and the police report. \i The Great Liberty \i0 is a loving and critical confrontation between a son and his dead father. In spite of not having had a lot of contact with him, Klas felt a strong bond with Jan, although he subtly questions his father's dissolute lifestyle.