The Good Wife of Tokyo
Performance artist Kazuko Hohki, living in the London district of Tottenham, returns to her family in Tokyo after fifteen years, to celebrate the marriage with her English friend. Her mother, priestess at the religious ‘House of Development’, leads the ceremony. Kazuko seizes the opportunity of being back to find out what the current position of women is in Japan. During meetings at the House of Development that mainly draw women, people talk unashamedly and humorously about the relationship with men and husbands. ‘Japanese men are like bonsai trees. They are kept down to fit into society.’ In interviews with her mother and friends, Hohki finds out that the present-day Japanese woman does not want to be overlooked.