Tracking Down Maggie: The Unofficial Biography of Margaret Thatcher
"I wanted to find out what kind of a person she really is. I wanted to look at her as a human being." Says the Englishman Nick Broomfield who followed Margaret - Maggie - Thatcher for weeks in a row while she was doing an international promotional tour for her autobiography. The 'iron lady' could not really appreciate his cat-and-mouse play and completely ignored Broomfield, which led to some amusing scenes. Thatcher's opposition is understandible because Broomfield is very adept at debunking well-known people, as he proved for example with his film about the South African, Nazi-inspired Boer leader Eugene Terreblanche. Despite Thatcher's opposition, the persistent Broomfield succeeds in depicting a distinct portrait of the British ex-Prime Minister. Interviews with former classmates, neighbours and her hairdresser produce a revealing description of Mrs. Thatcher's character. Another matter Broomfield unravels in his film is the dubious business transactions by her son Mark, who got exceedingly rich in the shadowy world of international arms trade.