The Director: An Evolution in Three Acts
As a child, Frida Giannini thought she would have kids and live an inconspicuous life, but that's not exactly how things turned out. Ever since she was hired as a designer for Italian fashion house Gucci in 2004, the modest and levelheaded Giannini has constantly been in the spotlight. This has only intensified now that she is creative director and has the daunting task of coming up with new collections time and again, catering to many different markets in these globalized times. How does a relatively young designer manage to stay afloat in a world where money is as important as creativity, especially when that designer is so averse to glamour and power? Director Christina Voros follows Giannini behind the scenes for a full year. We see the protagonist in creative sparring sessions with dressmakers and other designers during the development and presentation of a new collection and on a trip through Asia, where people have also discovered the charms of European haute couture. In three acts, the film paints a detailed picture of the Italian fashion house, with beautiful stories and archive footage from the past, recordings from its turbulent present, and Giannini's plans for her professional and personal future.