Antonio Lopez 1970: Sex, Fashion & Disco
Antonio Lopez is considered the most influential fashion illustrator of the last century. His drawings colored the zeitgeist of the frivolous New York and the even freer Paris of the 1970s. This hypnotic collage of photos, drawings, archive footage and interviews with models and muses from those days is a tribute to the life and work of this highly energetic artist. Lopez was entirely at home in the extravagant circles around big-name designers such as Karl Lagerfeld. His work—original, irrepressible, uninhibited, not restricted by convention or taboo—was always groundbreaking. Lopez was among the first to draw black models, for example. "Antonio was pulling the magic from the air onto his drawing," legendary fashion photographer Bill Cunningham says of his contemporary. Lopez and Cunningham both left their mark on the fashion of their era; so it's no surprise that this homage to Lopez is dedicated to Cunningham, who died in 2016.