National Park
The village of Petrovo Selo is located in the Serbian nature reserve Djerdap. This is the native village of director Dragan Nikolic's mother, and these days, it is practically deserted. Only a few weed-infested ruins recall the liveliness of years gone by. But this place does not only contain the remains of the former village. Hidden under the lush vegetation of Petrovo Selo lie the traces of a mass grave full of Albanians. For the filmmaker, this sinister, secret place more than 300 kilometres from the border with Kosovo symbolises a society that wants to conceal its violent past and make it disappear forever. He travels back to Petrovo Selo with his mother, trying to uncover the story behind the mass grave. With the beautiful landscape as a backdrop, Nikolic's mother reminisces about her youth and her native village. As a result, the dark history of a recent war is offset by the cheerful childhood memories of a passionate woman.