Farewell to Hollywood
In a recurring poetic image, 17-year-old Regina Diane Nicholson swings between heaven and earth on a breathtakingly high cliff by the sea. Reggie is a tomboy struggling with cancer, her parents and her dream of making a film. She impresses us with her loving, strong personality and wisdom beyond her years, as well as her morbid sense of humor. Together with director Henry Corra, who plays a significant supporting role in the film, she is working on a portrait of herself and her struggle with her illness. The film's initial focus is on Reggie, but it quickly makes way for an escalating conflict between her and her parents as Reggie develops a closer relationship with Henry, who takes her seriously. When Reggie turns 18 and can make decisions on her own, things become even more intense. This film is a poetic documentary fairytale about love and death, holding on and letting go, one that invites us to discuss the relationship between the maker, the subject and her family. An eclectic mix of images with the intimacy of a video diary or home movie, it is filmed both by Henry and by Reggie and supplemented by their text message exchange, shots from her favorite movies, and fairytale-like scenes with songs that together form a heartwarming, but also heartbreaking and controversial ode to Reggie.