A Night of Knowing Nothing
This experimental film, winner of the Golden Eye Award in Cannes, begins with a found object: a box of newspaper clippings and letters from a film student to her forbidden lover. While they stood side by side in student protests against the growing influence of right-wing policies at the university, he didn’t stand up to his own parents when they forbade him from seeing her again. Her pain, dreams, experiences, and observations about the changing political climate reflect those of many students in India today.