Dance Tonite
Dancing fans of LCD Soundsystem create the content of this dynamic music video for the song "Tonite" by contributing colorful, abstract dances to the video with their VR devices. This VR experience is actually a virtual dance party spread across several spaces. The user moves rhythmically from room to room, and can choose different perspectives within these rooms. Thanks to the WebVR technology, Dance Tonite can also be experienced without VR equipment—but then as a passive spectator. As soon as you put on the headset, however, you're inside the music video alongside all performers. Using two controllers, you can be a performer yourself and fill a room with your dances. Group choreographies are created by adding multiple instances of a contribution on top of each other. Dance Tonite is a moderated platform accessible to everyone through the web, without requiring any apps or downloads.