Bente's Voice
Bente is 11 years old and she has the voice of an angel. She's desperate to become a singer, but her mother thinks she's too young for a professional career. After a lot of begging, she finally convinces her mom to let her audition for the TV show The Voice Kids. The celebrity judges immediately recognize that the girl is a star in the making. Everything changes at school, too: all of a sudden, Bente is popular. She was never all that happy at school, but the more often she appears on TV, the more the other kids seem to like her. Bente sometimes feels insecure, and at a time that is tough for any 11-year-old, she suddenly has to make adult choices. Signing stacks of contracts, for example, and singing in perfect English. In private evening chats with the camera, with her teddy bear playing a leading role, it's clear she's still very much a child. Bente used to sing her way through life, but now she sometimes doesn't feel like practicing. The song she's been given is not her sort of thing at all, and the pressure of show business can make things pretty complicated. And would her classmates still like her so much if she wasn't famous anymore? Doubts begin to mount.