We Feel Fine
Every few minutes, the system created by Jonathan Harris and Sep Kamvar searches the world’s newly posted blog entries for occurrences of the phrases "I feel" and "I am feeling." When it finds such a phrase, it records the full sentence, up to the period, and identifies the feeling expressed in that sentence (e.g. sad, happy, depressed, etc.). Because blogs are structured in largely standard ways, the age, gender and geographical location of the author can often be extracted and saved along with the sentence, as can the local weather conditions at the time the sentence was written. All of this information is saved. The result is a database of several million human feelings, increasing by 15,000 – 20,000 new feelings per day. Using a series of playful interfaces, the feelings can be searched and sorted across a number of demographic variables. At its core, We Feel Fine is an artwork authored by everyone. It will grow and change as we grow and change, reflecting what’s on our blogs, what’s in our hearts, what’s on our minds.