Classe de lutte
Classe de lutte is the first film that was made and produced by the Medvedkine?group, a cooperative of anumber of filmmakers with Marxist leanings. The film tells the story of Suzanne who works in a watch factoryand who mobilises the other workers to join forces in a union. We see how her efforts are thwarted by both theintimidating attitude of the management and the lack of enthusiasm on the part of the union leaders.For Suzanne her work in the union meant an improvement of her personal life: In the same time I discovered thelabour struggle, I also discovered the importance of cultural life. Artists and poets can tell a lot, too.