Passage
Directors Clarissa Campolina and Helvecio Marins, Jr. follow in the footsteps of Libério José da Silva, a man who left the northeastern Brazilian state of Pernambuco in 1996 to take an endless, aimless walk along the Brazilian highway between the cities of Belo Horizonte and Recife. This pensive audiovisual diary consists of the life questions and memories of Libério, all of which are affected by time, the landscape and the making of the film. The end of the road is nowhere in sight - it just goes on and on, bound for agelessness or eternity. When Libério meets a beautiful woman, he finds himself torn: should he choose for her or for the highway? A dreamy, grainy portrait of a man who is looking for everything and nothing, who is balancing between peace and restlessness. In 2002, Campolina and Marins established an independent Brazilian film group called Teia and have made countless films for it - films that often offer an alternative glance at her hometown of Belo Horizonte.